דף יומי לנשים | מישל כהן פרבר
על הפודקאסט דף יומי לנשים -
דף יומי לנשים הינו פודקאסט יומי העוסק ביהדות, תנ"ך, הקראת פרקי משנה, ופירושיהם.
הפודקאסט עוסק במגוון רחב של נושאים, דמויות, וסיפורים מתחום היהדות והמשנה בפרט.
הפודקאסט מופק ומוגש על ידי מישל כהן פרבר, אשר מעבירה את הפודקאסט בצורת הקראת פרקים, מונולוגים או הרצאות קלילות וענייניות, דיונים מעמיקים, פירושי הפרקים, הלכות, דוגמאות, ועוד.
בכל יםו תדבר מישל כהן פרבר על פרק היום מהמשנה, תקראי אותו, תתן פירושים, ואנאלוגיות והלכות מהחיים האמיתיים.
אתם מוזמנים להינות מכל פרקי סדרת פודקאסט היהדות לנשים, לדת ואמונה המומלץ!
על מישל כהן פרבר -
מישל כהן פרבר היא רבנית אשר למדה במדרשת לינדנבאום בתוכנית "מתמידות", ובעלת תואר ראשון בתלמוד ותנ"ך מאוניברסיטת בר אילן. כהן פרבר לימדה תלמוד ותנ"ך במדרשת לינדנבאום, ובבתי הספר פלך ומתן.
בנוסף, מישל היא ממקימויה של קהילת "נתינות" בעיר רעננה. שם היא מתגוררת יחד עם בעלה וחמשת ילדיה.
האזנה נעימה!

דף יומי לנשים – הדרן הוא שיעור הדף היומי הראשון המועבר על ידי אשה והזמין באינטרנט מכל מקום בעולם בזמן אמת. השיעורים מועברים בישראל על ידי הרבנית מישל כהן פרבר, שלמדה בתכנית במדרשת לינדנבאום בתכנית מתמידות ובעלת תואר ראשון בתלמוד ובתנ״ך מאוניברסיטת בר אילן. מישל לימדה תלמוד והלכה במדרשת לינדנבאום, בית ספר פלך ומתן. היא ממקימיה של קהילת נתיבות ברעננה. היא מתגוררת ברעננה עם בעלה וחמשת ילדיהם.
הגמרא דנה במקרה שבו אדם קיים יחסים עם אשתו והיא הפכה לנידה במהלך המעשה. אביי ורבא מצטטים כל אחד רבנים שונים הקובעים שבמקרה כזה, האיש עלול להתחייב בשני קרבנות. רבא מסביר אז את הנסיבות המדויקות שיצדיקו עונש כפול זה. האיש הוא תלמיד חכם שמקיים יחסים עם אשתו כאשר היא עומדת לקבל את המחזור, וכאשר היא אומרת באמצע המעשה שהיא החלה במחזור, הוא פורש מיד. הוא נחשב שוגג לגבי הכניסה לגוף האישה, כיוון שהניח בטעות שיוכל לקיים יחסים לפני שתתחיל במחזור. הוא גם שוגג לגבי היציאה מגופה מיד, כיוון שהוא תלמיד חכם שלא היה מודע להלכה שעליו להמתין עד שאבר מת.
רבא מסביר שהחובה להביא קרבן עבור כל אחד מהמעשים האלה יכולה להימצא במקור תנאי. היציאה ניתן למצוא במשנה שלנו והכניסה ניתן למצוא במשנה בנידה י"ד ע"א. רב אדא בר מתנא מנהל ויכוח עם רבא לגבי האם המשנה בנידה מתייחסת למקרה הנדון. רב אדא מציע שהיא מתייחסת ליציאה.
רבא ואביי חולקים על האם הסיבה ליציאה בזמן שאינו באבר חי פטור מקרבן היא מפני שמי שמקיים יחסים באבר מת אינו נחשב כמקיים יחסי אישות, או משום שהמצב נחשב מעבר לשליטתו של האדם, אונס.
היכן ניתן למצוא בתורה מקור למצוות עשה ולא תעשה לגבר לצאת באבר מת ולא לצאת כאשר הוא באבר חי במצב הנ"ל? היכן המקור לאיסור הרבני לקיים יחסים כאשר אשה מצפה לקבל את המחזור שלה, פרישה לקראת הוסת?
רבי אליעזר ורבי עקיבא חולקים במשנה, אם כי לא ברור באיזה עניין. חזקיה מסביר את המחלוקת.

פודקאסטים דומים באותו נושא שמשתמשים אחרים אהבו
לחזרה לקטגוריה פודקאסטים בנושא דת ואמונה, לחצו כאן.