ללא סוללה | שחר שושן ואהוד קינן
על הפודקאסט ללא סוללה -
ללא סוללה הינו פודקאסט טכנולוגי-אקטואלי העוסק באירועים וחידוש בתחום הטכנולוגיה.
הפודקאסט נוגע בתחומי המדע, הטכנולוגיה, וכל מה שקשור שקרה השבוע או בזמן האחרון בישראל וגם בעולם.
את הפודקאסט מגישים ומפיקים שחר שושן ואהוד קינן, אשר יעבירו את הפודקאסט בצורת דיון ענייני וקליל.
בכל פרק ידברו שחר ואהוד על נושא או אירוע שעל סדר היום השבועי, הישראלי והעולמי. כדאי להישאר בעניינים!
אתם מוזמנים להינות מסדרת הפודקאסט הטכנולוגי-אקטואלי המומלץ!
על שחר שושן ואהוד קינן -
שחר שושן הוא עיתונאי טכנולוגיה מאז 2012 – היה בעברו כתב מחשבים וטכנולוגיה באתר "Ynet", וכיום הוא העורך הראשי של אתר ההשוואות "WiseBuy" ושל ערוץ היוטיוב של האתר גם כן.
אהוד קינן הוא עיתונאי טכנולוגיה ואינטרנט מאז 2000, למד קולנוע וטלויזיה, וכיום עורך את מדור הטכנולוגיה של אתר "Mako" – מדור "Nexter".
האזנה מהנה!

פודקאסט חדשות הטכנולוגיה – אהוד קינן ושחר שושן מפרשים את חדשות הטכנולוגיה של השבועיים האחרונים, ולא שוכחים לרגע להתלונן על דברים חסרי משמעות
חברת סטארטאפ אמריקאית הכריזה על רכב מסחרי מודולרי חשמלי שעולה שליש מהמתחרים. איך זה אפשרי?
מחירי הטנדרים (יעני פיקאפ) באמריקה הפכו ליקרים ביותר שהם אי פעם היו, במיוחד הפיקאפים החשמליים שהם בכללי רעיון גרוע כי רבע ממשקל הרכב זו רק הסוללה.
חברה בשם Slate טוענת שהרכב שלה יעלה 20 אלף דולר אחרי החזרים ממשלתיים או 28 אלף דולר במחיר רגיל, לא כולל מיסים.
הווידאו הרשמי של החברה לא כולל שוט אחד של הרכב נוסע או בכללי, שוט מצולם של פנים הרכב. הכל זה AI או תלת מימד.
בכל הסקירות שעלו, הרכב עומד סטטי על במה וכל יוטיובר וכתב רכב צילמו אותו ללא תנועה באותו מקום.
https://www.youtube.com/watch?v=mxMd3SNEKCA
הוא מגיע עם סוללת 52.7kWh לטווח של 240 ק"מ או 84.3kWh לטווח של 380 ק"מ. יש לו מנוע יחיד עם הנעה אחורית בלבד ומהירות מקסימלית של 160 קמ"ש.
כושר הנשיאה שלו הוא 650 קילו, שזה נשמע הרבה אבל בהשוואה ל-Ford F150 Lightning שיכול לסחוב עד טון, הסלייט לא ממש נמצא באותה קטגוריה.
האופציה הבסיסית מגיעה עם שני מושבים, שתי דלתות – גם בתצורת SUV שמאפשרת להושיב ארבעה נוסעים, רק החלונות הקדמיים נפתחים והם ידניים כאילו המנגנון הזה הוא מה שגורם לרכב להיות 50 אלף דולר.
אין כאן מערכת בידור משוכללת, רק מתקן לטלפון ואפליקציה. למעשה, אין אפילו רמקולים בדבר הזה. כן יש פה בקרת שיוט בסיסית ומצלמת רברס.
מה שהם כן מציעים זו רשימה ארוכה של שדרוגים והתאמות אישיות שיהפכו את הרכב לנורמלי ותראו מה זה, יש סיכוי טוב שהמחיר שלו יהייה דיי דומה למה שהיצרנים האחרים מציעים. את מחיר האביזרים הם לא חשפו.
https://www.youtube.com/watch?v=cq1qEjwSYkw
בראיון שפורסם באתר Insideevs.com, המהנדס הראשי של סלייט אריק קייפר אמר "אנחנו נותנים את הכוח לאבזר בחזרה לצרכן", כאילו זה משהו שהיה ונלקח על ידי חברות אחרות. "הם יכולים לאבזר לאורך זמן ולהתקין את הדברים שהם רוצים בהתאם ללו"ז ולתקציב שלהם.
We're giving the power of accessorization back to the customer,” said Eric Keipper, Slate’s head of engineering. “They can accessorize over time and put the things that they want in the vehicle on their timeline and on their budget.
יש לרכב הזה יותר מ-100 אביזרים אופציונליים. האביזר שמבהיר הכי טוב את כוונת החברה כאן הוא ה-Slatelets – אלה מעין אריחים שמחליקים בתוך מסילה על הדש בורד ומתפקדים כמו Charms כאלה שאתה תוקע בתוך הקרוקס.
הרכב הזה אמור לצאת ב-2027 ונכון לעכשיו, הם אפילו לא סגרו על מפעל. המנכ"ל של החברה ממשיך לומר שזה יהיה פשוט מאוד לייצר בגלל העיצוב המאוד בסיסי של הרכב.
אני רוצה לחזות מעל במה זו שיש בדיוק 0% סיכוי שהרכב הזה יצא ב-2027 במחיר הזה. כי ממש כמו הסמארטפון המודולרי של פעם, כל הקונספט הזה של קנה היום שדרג מחר הוא אשליה. כי כשיגיע הרגע שבו זה יהיה רלוונטי, הרכב עצמו כבר יהיה מיושן. במיוחד ברכב חשמלי, יש דברים שאי אפשר לעדכן אלא צריך להחליף לגמרי.
לרלרת
שחר בדק גריל של Saber ויש לו מה לומר בנושא.
https://www.youtube.com/watch?v=aTaWR061rMk
שחר נכנס חזק למשחקי RPG, ספציפית Skyrim ו-Oblivion Remasterd.

פודקאסטים דומים באותו נושא שמשתמשים אחרים אהבו
לחזרה לקטגוריה פודקאסטים בנושא טכנולוגיה, לחצו כאן.