על המשמעות | תמיר דורטל
על הפודקאסט על המשמעות -
על המשמעות הינו פודקאסט העוסק במגוון נושאים שעל סדר היום הישראלי.
בפרקים השונים, ידון תמיר דורטל, יחד עם אורח חדש בכל פרק, על ההיקף הראוי של חירות האדם, מעורבות חברתית, ואחריות אישית.
חלק מהנושאים אשר יעלו בפודקאסט ויתדיינו על ידי תמיר והאורחים הם: הדת בחיים המודרנים, גבולות השמרנות הליברלית, לאומיות, ביטחון, עתיד תרבות האיסלאם, חופש ומסורת, משפט ודמוקרטיה, ועוד מגוון רב של נושאים.
על תמיר דורטל -
תמיר דורטל הוא עורך דין, פעיל ירושלמי-חברתי, מרצה בנושא כלכלה במכינות קדם צבאיות, ומורה לגמרא ואזרחות. בנוסף, מתעניין תמיר בפילוסופיה פוליטית, תורה, משפט חוקתי וציונות.
האזנה מהנה!

הפודקאסט עוסק ברעיונות ובהוגים שמעצבים את פני החברה.
בפרקים השונים אנחנו בוחנים את ההיקף הראוי של חירות הפרט, אחריות אישית ומעורבות אזרחית.
הפודקאסט עוסק בנושאים רבים שעל סדר היום הישראלי בניהם: המסורת היהודית בחיים המודרניים, היהודים ושמרנות ליברלית, עתיד המשפחה המודרנית, עתיד מדינת הרווחה, ביטחון, לאומיות, מסורת וחופש, דת ומדינה, משבר אירופה המודרנית, הקפיטליזם הדמוקרטי, משילות, משפט ודמוקרטיה, אקטיביזם שיפוטי, המזרח התיכון, תרבות האיסלאם, ועוד.
בפרק זה של הפודקאסט ”על המשמעות”, עו”ד תמיר דורטל מארח את שלומי זינגר, מורה וסגן מנהל בחטיבת ביניים, מרצה לפדגוגיה, חינוך ומשמעת ומחבר הספר ”סמכות ללא כוחנות”, לשיחה מרתקת על האתגרים הסמויים והגלויים הניצבים בפני מורים בכיתה. מה קורה כשחלום ההשפעה החינוכית מתנגש עם מציאות קשוחה של רעש, חוסר הקשבה ואפילו אלימות?
שלומי זינגר חולק בכנות על חוויותיו כמורה חדש, על תסכוליו ועל ההבנה המכוננת שאקדמיה אינה מספקת כלים פרקטיים להתמודדות עם בעיות משמעת. השיחה חושפת פער עמוק בהכשרת מורים, שמותיר אותם חשופים למצבים מורכבים ולעיתים קרובות מוביל לשחיקה ואף לנטישת המקצוע. תמיר וזינגר דנים בפתיחות בשאלה מדוע מנהלים אינם מספקים תמיכה מספקת, ומדוע קיימת תרבות של הסתרה סביב הקשיים האמיתיים המתרחשים בין כותלי הכיתה.
הפרק מציג את תפיסתו המהפכנית של זינגר, לפיה ”סמכות ללא כוחנות” אינה רק סיסמה, אלא מתודולוגיה עמוקה המבוססת על יציבות המורה, עקביות ושימוש בכלים פשוטים ויעילים כגון ”התקליט השבור”, נוכחות פיזית והטריק של ”מבחן ה-100”. הוא מסביר כיצד כלים אלו, גם אם נראים קטנים, מצליחים לפרק את סלע ההתנגדות של התלמידים ולבנות מחדש אמון וסביבת למידה אפקטיבית. הוויכוח בין הגישה ה”ישנה” המדגישה ידע וסמכות לבין הגישה ה”פרוגרסיבית” הממוקדת בתלמיד, נבחן לעומק, כאשר זינגר מציע דרך ביניים המבטיחה גם כבוד לכל תלמיד וגם יכולת אמיתית להעביר שיעור לכל הכיתה.
בשיחה נוקבת זו תגלו כיצד ניתן להחזיר את השקט והלמידה לכיתה, ללא צורך בכריזמה יוצאת דופן או באישיות ”מעוררת השראה” – אלא באמצעות הבנה עמוקה של דינמיקות כיתתיות ויישום עקרונות ברורים. הפרק חושף את האמת המרה על מערכת החינוך הנוכחית, אך מציע פתרונות מעשיים ואופטימיות למורים שחווים תסכול. הוא ידגיש את החשיבות של מורה יציב שמרגיש בטוח בכיתתו, וכיצד ניתן להפוך אתגרים יומיומיים להזדמנויות לחיזוק הסמכות וההשפעה החינוכית. אל תחמיצו שיחה שתשנה את האופן בו אתם תופסים את תפקיד המורה ואת הדינמיקה בכיתה.
00:00:00 חלום ההוראה מול מציאות הכיתה
00:02:00 הכשרת מורים: מדוע חסרים כלים פרקטיים?
00:08:00 מנהלים ושחיקת מורים: על הסתרה והעדר תמיכה
00:13:00 סמכות בסיסית: טריקים, תקליט שבור ומשמעת
00:20:00 ויכוח על סמכות: מורים של פעם מול תלמידים במרכז
00:27:00 המורה במרכז: יציבות כמפתח לניהול כיתה יעיל
00:37:00 נוכחות פיזית ו”פירוק הסלע”: כלים להשפעה
00:50:00 ”בוחן 100”: פתרון קסם לשקט ומוטיבציה
01:19:00 מורים כמקצוענים: לא 'אולי נגעת' אלא השפעה שיטתית
01:31:00 ”סמכות ללא כוחנות”: חליפה שמתאימה לכל מורה (פרימיום)
#פודקאסט #על_המשמעות
לרכישת מזון לכלבים 🐶/ חתולים 🐱 ותמיכה בחיילים פוסט־טראומתיים: http://bit.ly/3HV2zm4 🎫 קוד קופון מיוחד למאזיני ”על המשמעות” – m80
◀️ פרסמו אצלנו: לקבלת הצעת מחיר – פנו למתן 📞 058-424-2590 או בווטסאפ https://wa.me/972584242590 ▶️
💸 להצטרפות כמנויים ל-”על המשמעות פלוס” ותכני פרימיום נוספים 🎁: https://www.peach-in.com/cmp/roIbvgwn8
🤝 להצטרפות לצוות המתנדבים שלנו 💹: https://forms.gle/JChff2ZNQ7621CDm9
📖 להזמנת הרצאות או ”סיפור חיים מצולם” 🎞️: 050-577-0586 / [email protected]
📧 הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים לפני כולם: http://eepurl.com/iv2c6k
לצפיה ברשימת ההמלצות
להצטרפות לערוץ הטלגרם
האזנה נעימה!

פודקאסטים דומים באותו נושא שמשתמשים אחרים אהבו
לחזרה לקטגוריה פודקאסטים בנושא פילוסופיה, לחצו כאן.